Mycket handboll

Söndagen har för min del präglats av handboll, åkte ut till Almunge för att titta på när Ulrikas lag förlorade mot HK 71 med två bollar. Satt sen kvar och kollade på herrlaget som fortfarande står utan poäng i div 4. Det blev ingen poäng idag heller men man förlorade bara med 6 bollar, ett steg framåt....Sitter nu och kollar på landslaget som möter Sydkorea i VM, en måstematch om man ska ta sig långt i turneringen. 

En sak som jag gillar med handboll är att ingen gnäller över en tackling, ingen som filmar och ingen gnäller på domaren. Trots att det är en av de tuffaste sporterna fysiskt sett så är det oftast bra stämning på planen. Något för alla hockeytokar att tänka på som med alla sina stora skydd ska börja slåss så fort någon sprutar lite is på målvakten och alla fotbollsspelare med vaxade ben och arroganta attityder som slänger sig så fort någon tittar på dom.

Imorgon börjar nästa kurs för mig på ILU, nu är det Språk och matematik A som gäller...

Jag har ett otroligt flyt med mitt spelande nu, igår drog jag in lite kulor med Uniteds sena avgörande och Chelseas sena vändning. Även Sevilla avgjorde sent. Idag hade jag Real som vände hemma mot Osasuna och Örebro HK som vände mot Kungälv. Sen var ju Tingsryd solklart säker....Får bra hockeytips av min barndomskompis Mattias Strandin som spelar i ESK Hockey som just nu ligger på kvalplats till Allsvenskan. 

Min lillebror Erik blev i veckan blixtvärvad till Växjö IBK som leder div 1 Södra, vid ev serievinst får man möta Sirius IBK i kvalet till Superligan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0