8/10-08

Degerfors-Mjällby 0-1, även kvällens resultat går rätt väg för oss men det är med kluvna känslor jag via Karlskoga-Kuriren följer matchen. Det är inget snack om att jag helst vill att vi i Sirius klarar oss kvar utan kval och vinner resten av matcherna. Men jag vet hur mycket fotbollen betyder i Degerfors, det går inte att jämföra med tex LB/07 eller Enköping. Det engagemanget som finns kring den lilla orten i Värmland är ändå något som bör vara kvar i Svensk Elitfotboll.

Den känslan man börjar få i kroppen inför måndag är att det handlar om en stor final, jag vet att det är onödigt att fundera för mycket men matchen är så viktig för oss. Jag har kvalat med Sirius en gång tidigare och jag vill absolut inte vara med om det igen, känns ganska overkligt att vi för inte så många år sedan var tvungna att kvala mot Bollstanäs för att inte behöva spela i div 3.

Det känns ändå helt ok på träningarna för tillfället, vi har i stort sett en skadefri trupp(förutom Brännans obligatoriska hösthosta) och det mesta känns som vanligt. Ekström har målat in sig i ett hörn med sitt Tottenham som han höjer till skyarna men som nu ligger toksist i PL . Richard har varit på sin femtioelfte Lundellkonsert, Haris hörs,syns och låter mest och Ante går bara omkring och är soft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0