24/11-08

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/damfotboll/article3847054.ab

Intressant artikel men jag tror iofs att Umeå med det lag dom haft de sista 4-5 åren hade kunnat vinna lika mycket även om dom haft George Bush som tränare. 


Henke Larssom som innebandylirare, vad säger man? Helsingborg FC måste ha fått igenom ett av de största pr-jippona någonsin i svensk idrott. Men varför händer det i just innebandyn? Varför gör inte handbollens Stefan Lövgren några matcher för IFK Göteborg i Allsvenskan eller nu när Mats Sundin står utan kontrakt i NHL kan han väl komma hem och lira lite i Basketligan..Tror att de flesta elitidrottare har en relation till innebandyn sen dom var yngre men kunde väl inte ana vilken utveckling sporten skulle få i mitten på 90-talet. Jag själv har spelat innebandy i flera omgångar i mitt liv och har ofta försökt få tag på något lag att träna med under uppehållet i December. Jag och min bror startade även upp en förening i div 5 för några år sedan som skulle bestå av folk som varit duktiga på innebandy när dom varit yngre men av olika anledningar valt andra idrotter. Vi vann premiären med 39-0 och vann sen serien men lade därefter ner verksamheten eftersom det inte riktigt gick runt ekonomiskt (planhyror+domaravgifter) plus att alla höll på med någon annan idrott.
Och Henke då? Tveksamt om han gör någon mer match. Fast det var intressant att höra HIF´s ordförande Stig-Inge Fredin som tyckte det var bra att Henke fick "leka" av sig lite under semestern....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0