Sista träningen gjord

Så var då sista förförsäsongsträningen avklarad, jag, Olsson och Luggen var en sväng på Kraftkällan och kutade lite på löpband och lyfte lite skrot:). Som alltid börjar nu frågorna hopa sig, har man kört tillräckligt över julen, kommer det bli konditionstest första träningen, kommer det några nya ansikten osv. Jag tycker faktiskt att försäsongerna har blivit lättare ju äldre man blivit, förhoppningsvis för att man blivit bättre tränad med åren och inte för att man lärt sig mygla på bästa sätt. Jag kom ihåg försäsongen 1998 som var min första i A-laget då vi sprang från Diös upp till grusplanen på Gränby sportfält för att där träna fotboll. På efter ett pass sprang jag med Stefan Olsson som var väl runt 33 år då och han tittade på mig och suckade och sa: Tänk Johan att du har minst 15 st sådana här försäsonger kvar innan du lägger av. Jag kom ihåg att jag fick sån ångest över det för jag tyckte att min första riktiga försäsong så långt hade varit hemsk. Men nu när jag är i den ålder som man brukar säga är den när man är som bäst så tycker jag inte att försäsongen är så farlig. Visst det är inte skitkul att gå ut på en konstgräsplan i 10 minusgrader och träna men samtidigt är det lika för alla. Till skillnad från förra året blir det också lite mindre träningstillfällen i veckan då vi körde 10 pass/vecka i Ösk och Degerfors medans det lär landa på 5-6 i Sirius. Å andra sidan måste man kombinera träningen med jobb eller studier här så det går nog jämt ut. Ja nu har vi bara 4 månader på oss innan vi ska vara fulltränade så nu kör vi!
Förresten orkar jag inte ens kommentera den artikel som publicerades av Degerfors svenskafansred där jag fick en ordentlig skopa för att dom inte höll sig kvar. Förstår att det sticker i ögonen på dom när jag gick till Sirius och avgjorde några matcher så att vi gick om dom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0