Vad händer med uppländsk vinteridrott?!?

Sirius bandy tuffar på och jag vet inte hur många år sedan det var dom hade en såhär bra inledning när dom spelat i högsta serien.
Uppsala basket går ännu bättre och ligger tvåa i basketligan, kanske kan dom gå längre än till kvartsfinal i år.
Almtuna och Storvreta ligger hyfsat till med bra chanser att avancera i sina tabeller och i div 1 innebandyn har både Årsta och Sirius bra chans att ta klivet upp. Kul att det går bra för uppländsk idrott, det sporrar dom andra föreningarna i länet.
Läste att dom ska ändra formen på Svenska Cupen igen och nu tror jag att dom kommer att lyckas, nästa år blir det fasta speldagar på helgerna när ingen annan fotboll spelas och det tror jag betyder mycket. Jag har inga problem med Svenska Cupen men ideerna dom hade förra året med snömatcher i Gävle var ju ingen höjdare...Hoppas att det här leder till att den får lite status i allafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0