Uppsalas bästa pasta?

Nu när den lite hårdare träningen drar igång blir det ännu viktigare med vad man stoppar i sig mellan träningarna. Eftersom man har ganska dålig fantasi så blir det ju oftast pasta någonstans, men vart äter man den godaste pastan i stan? Spontant kommer jag bara på två ställen som kan servera en schysst pasta med lite känsla och det är Commedia och Rififi där Commedias pasta ändå är hästlängder före i kvalitet. Är det någon som har tips på någon restaurang som kan konkurrera med Commedia och där man inte måste tjäna lika mycket som Richard för att ha råd med?
Hade jag haft tid, pengar och engagemang skulle jag franchisa hit kedjan Rosalis Deli från Örebro. http://www.rosalisdeli.se/
Vet inte hur många gånger jag åt där på tre år....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan tipsa lite om den italienska restauranten på övervåningen i Gränby C, ovanför mitteningången. Mumsigt värre!

2009-01-11 @ 18:08:35
Postat av: Anonym

Ja, den i Gränby C är helt ok. Forno Romano tror jag den heter. Kanske inte som Commedia men ljusår bättre än Rififi

2009-01-14 @ 11:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0