ÖSK-vad gör ni?

Har lite på distans följt vad som hänt i min gamla hemstad Örebro, lagkapten Nordback har varit iväg och provtränat med danska Vejle och under dom dagarna har ÖSK lyckats börja förhandla med två andra innermittfältare varav en med största sannolikhet är Daniel Tjernström, 35 år. Vad ger det för signaler till klubbens mycket framstående ungdomsspelare när man kanske på innermittfältet nästa år kommer att ha två stycken 35+ spelare. Nordback har gjort elva raka säsonger i klubben och finns det någon form av klubbkänsla i Allsvenskan så är det han. Jag blir så trött på det här snacket om att spelare inte visar klubbkänlsa hit och hit, nämn den klubb förutom AC Milan som har någon form av spelarkänsla..Nä om ett kontrakt går ut eller även om det finns ett gällande kontrakt så kan klubben göra precis vad dom vill mot spelaren utan att få skit av någon. Tex under mitt sista år i ÖSK blev jag kallad till möte hos sportchefen i Februari som meddelade att jag nog inte skulle få så mycket speltid det året och det kanske var bäst att jag letade en annan klubb. Tränarna?, dom sa inte ett ord till mig under hela vintern fram till Februari. Jag hade kunnat sitta ut mitt kontrakt och plocka in pengar men det hade ju varit oschysst mot föreningen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0